Tuesday, November 27, 2007

Onion day

2nd Onion Day  

   Yesterday was the day of a new blog event- Onion day. I had to take part because I love onions and I can not imagine a kitchen without this ingredient. I decided to celebrate with cups of onion with capers and almonds that I found in my favorite magazine Sale and Pepe (June, 2006). Those cups are wonderful, perfect for an appetizer, but can be served also as a sidedish. For those who are afraid of the onion’s strong taste, I should add that boiling onions provide a very gentle taste. All flavours blend perfectly, and in this dish onions give only the best of itself.




Little onion cups with capers and almonds


- 4 small onions
- 250g goat cheese or philadelphia or ricotta
- 1 tbsp of capers
- 20g flaked almonds
- 1 egg
- 4 sage leaves
- 20g butter
- salt, pepper

     Peel the onions, cut in half and cook them for about 10 minutes in salted boiling water . Drain carefully and allow to cool. Wash the capers in warm water, dry and mince. Mix in a bowl with the chopped sage, cheese, egg, a pinch of salt and a generous pinch of ground pepper. Separate the onions so that the each cup has got two layers. Place them in a roasting pan lined with a sheet of baking paper. Sprinkle with flaked almonds and arrange cubes of butter on top of each onion cup. Bake in the oven at 200 degrees for about 20 minutes. When ready, set them aside to cool slightly and serve.

I would like to thank Zorra for a great event again :-)

-------------------------------------

2nd Onion Day

     Ieri era la giornata di un nouovo blog event- Onion day. Dovevo partecipare perche adoro la cipolla e non mi immagino una buona cucina senza questo ingrediente. Ho deciso di festeggiare con le coppette di cipolla con capperi e mandorle che ho trovato nella mia rivista preferita Sale e Pepe (Giugno, 2006). Queste coppete sono fantastiche, ottime per antipasto ma maravigliose anche come contorno. Per chi ha paura del forte gusto della cipolla devo aggiungiere, che non lo si sente affatto. Tutti i sapori sono mescolati perfettamente, e le cipolle cotte danno solo il meglio di se.



Coppette di cipolla con capperi e mandorle

- 4 piccole cipolle bionde
- 250g di caprino leggermente stagionato
- un cucchiaio di capperi
- 20g di mandorle a lamelle
- un uovo
- 4 foglie di salvia
- 20g di burro
- sale e pepe

     Sbucciate le cipolle, tagliatele a meta e lessatele per circa 10 minuti in una casseruola con abbondante acqua salata in ebollizione. Scolatele con cura e lasciatele raffredare. Lavate i capperi in acqua tiepida, asciugateli e tritateli. Mescolateli in una ciotola con la salvia tritata, il formaggio, l’uovo, un pizzico di sale e una generosa macinata di pepe. Separate gli strati delle cipolle a due a due, cosi da ottenere delle coppete. Disponetele in una teglia rivestita da carta da forno oleata e farcitele con la crema di formaggio. Cospargetele con le lamelle di mandorla e con il burro a fiocchetti e cuocetele in forno a 200 gradi per circa 20 minuti. Sfornatele, lasciate leggermente intiepidire e servite.

Vorrei ringraziare Zorra per aver organizzato di nouvo occasione di cucinare asieme :-)

4 comments:

zorra said...

What a great idea to combine onions with almonds and capers, all ingredients I like!
Thank you for joining "2nd Onion Day".

Laurie Constantino said...

This looks so very good. Sage, cheese, capers, and almonds together with onion cups is such an interesting and delicious sounding combination. Thank you for posting this!

Indonesia Eats said...

Never heard this combination before. I sure think this is a good dish :)

Ela said...

I'm so glad you like it. Thank you for stepping by:-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin